Bestellijst:

0 item(s) - € 0,00
Er staan geen wijnen op de bestellijst.

0

Service

Bestelling plaatsen

Online bestellen kan al vanaf 1 fles per soort.

Bestellen via de site verloopt door middel van de gebruiksvriendelijke maar technisch redelijk geavanceerde “single page checkout”; mocht u gebruikmaken van een ouder type browser, dan bestaat de kans dat u de bestelling niet geplaatst krijgt. Geen man over boord, want u kunt bellen of mailen, en zelfs upgraden naar een nieuwer browser-type (denkt u behalve aan Internet Explorer ook eens aan mooie, vaak snellere browsers als Firefox, Safari (van Apple), Opera of aan het gloednieuwe Chrome van Google).

Liever niet online kopen? Bestellen kan ook telefonisch of per e-mail. In dat geval ontvangt u per e-mail een factuur, die u binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling kunt voldoen.

Privacy & security

Bij de eenmalige registratie wordt een beperkte hoeveelheid persoonlijke gegevens op een beveiligde omgeving opgeslagen (naam, adres, telefoonnummer, etc.). Aangezien de betaling buiten deze shop plaatsvindt, op het platform van MultiSafepay, worden er geen financiële gegevens bij Bolomey Wijnimport opgeslagen. MultiSafepay staat voor een veilige verwerking van online betalingen, de betaling verloopt onder andere via het https-protocol, u kunt dit (tijdens de betaling) verifiëren in de adresbalk van uw browser.

Prijsstelling en betaling

Het gehele aanbod van Bolomey Wijnimport betreft eigen import, en in combinatie met de “lean & mean” organisatie kunnen de prijzen scherp worden gehouden. Daarbij komt dat er geen verzendkosten in de prijs van de wijn verwerkt zijn.

De betaling van de wijnen verloopt via MultiSafepay (veilig en eenvoudig), althans in het geval dat een bestelling online geplaatst wordt. Er kan dan betaald worden met iDEAL en met Creditcard. In het andere geval ontvangt u per e-mail een factuur, die u binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling kunt voldoen.

Verzending en levering

Indien een wijn in voorraad is wordt deze, in de regel, de werkdag na het plaatsen van de bestelling uitgestuurd, en de daaropvolgende werkdag afgeleverd op het opgegeven adres in Nederland. In de praktijk kan dit wel eens sneller gaan. Zo worden bestellingen in Amsterdam vaak dezelfde dag nog geleverd.

Afhankelijk van de grootte van de bestelling en het afleveradres worden de flessen door de koerier afgeleverd (vanaf 12 flessen buiten Amsterdam), door PostNL (kleinere hoeveelheden buiten Amsterdam) of − als het Amsterdam betreft − per milieuvriendelijke bakfiets (tot 100 kg) of auto. Leveringen in Amsterdam zijn op afspraak. Wat de koerier (buiten Amsterdam) betreft: zijn komst wordt aangekondigd, en mocht levering uiteindelijk toch een probleem zijn dan probeert de koerier de wijn bij buren af te geven. De koerier levert vrijwel altijd tijdens kantoortijden − en desgewenst kan worden bezorgd op het werkadres. Wat PostNL (ook buiten Amsterdam) betreft: zij zullen tot drie maal toe proberen af te leveren, en als dat alle drie de keren niet lukt dan kunnen de flessen opgehaald worden bij een van de servicebalies van PostNL, in dat geval wordt u daarover geïnformeerd. PostNL levert ook buiten kantoortijden af.

Voor levering geldt een bijdrage in de verzendkosten van € 7,50 (er zitten namelijk geen verzendkosten in de prijs van de wijn verwerkt), deze vervalt bij bestellingen van boven de € 175. Tijdens het bestelproces kan ook aangeven worden dat de wijn wordt opgehaald bij de opslag in Amsterdam Oud-West, dit gebeurt op afspraak. Neem voor leveringen naar het buitenland graag contact op.

Wijn ophalen

We hebben geen fysieke winkel waar u onze wijn kunt kopen. Wel hebben we een (geklimatiseerde) opslag in Amsterdam Oud-West waar u op afspraak uw bestelling kunt ophalen. U kunt ook langskomen om ter plekke wijn uit te zoeken en meteen mee te nemen. Tevens houden we regelmatig inloopproeverijen in onze opslag, waar u diverse wijnen kunt proeven (en kopen).

Wijnen retourneren

Wijnen die niet bevallen kunnen worden geretourneerd, het gaat dan alleen om ongeopende flessen. In overleg worden deze of teruggebracht of teruggestuurd. In dat laatste geval moet de afzender ervoor zorgen dat de wijn (opnieuw) goed is verpakt. Het teruggeven van wijn is mogelijk tot een maand na aankoop. Bolomey Wijnimport betaalt het aankoopbedrag van de wijnen terug, inclusief eventuele verzendkosten. Indien een fles 'kurk' heeft kan deze altijd worden teruggegeven, in dat geval wordt ook de geopende fles vergoed. De 'teruggeef garantie' geldt niet voor in de voorverkoop (en primeur) aangekochte wijnen.

Bestellingen online bekijken

Als u inlogt op uw persoonlijke account kunt u onder het kopje “Bestellingen” al uw bestellingen terugvinden, ongeacht of u een bestelling via de website, per mail of telefonisch hebt geplaatst. Of mondeling tijdens een proeverij. Zo kunt u altijd eenvoudig terugzien wat u heeft besteld, en via uw “Wijnkelder” kunt u makkelijk het verhaal achter de gekochte wijn terugvinden. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als u eters krijgt en u hen iets over de − bijvoorbeeld een jaar eerder gekochte − wijn wilt vertellen.

Account bijwerken

Als u inlogt op uw persoonlijke account kunt al uw persoonlijke gegevens bekijken en desgewenst aanpassen. Handig onder meer is het persoonlijke adresboek met daarin verschillende afleveradressen. Een ooit toegevoegd adres kunt u later zo weer gebruiken. Gebruiksgemak à la Amazon zeg maar.

Wijn cadeau geven

Wijn cadeau geven is leuk en gaat heel eenvoudig. Als u de wijn afrekent kunt u eenvoudigweg een ander afleveradres opgeven (in dit geval dat van de ontvanger), en indien gewenst kunt u een persoonlijke boodschap met het cadeau meesturen. Dat kost u niets extra.

Kelderadvies

Kelderadvies gaat verder dan het leveren van wijn of het geven van een eenmalig advies. Op basis van uw persoonlijke wensen krijgt u advies-op-maat om tot een evenwichtig 'aankoopbeleid' (beetje aanstellerig woord) te komen. Deze advisering loopt meestal over een langere tijdspanne, en hierin wordt een veelheid aan wijnen meegenomen, dus ook wijnen die u in deze online shop niet aantreft. Doel is om tot een goede mix te komen van verschillende wijnen die u op uiteenlopende momenten kunt drinken, nu en in de toekomst. Indien gewenst vallen onder advisering ook zaken als de opslag van uw wijnen, de verkoop van wijnen en − specifieker − de aankoop van wijn uit het geboortejaar van een kind. Neem voor deze zaken graag contact op.

Klachtenafhandeling

Zoals hierboven al aangegeven: wijnen die niet bevallen kunnen altijd worden teruggeven, en u krijgt dan uw geld terug. Mocht u niet (helemaal) tevreden zijn over onze dienstverlening, dan vragen we u vriendelijk ons dat te laten weten -bij voorkeur per email info@bolomey.nl. Na ontvangst van uw klacht ontvangt van ons een bevestiging. Wij zullen uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst antwoorden,en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. U kunt ook altijd contact op nemen met Stichting Webshop Keurmerk waar we bij zijn aangesloten.

David Bolomey
020 - 422 3098
info@bolomey.nl

Kanaalstraat 25 (kantoor)
1054 WZ Amsterdam

BTW NL 1422.66.759 B01
KvK Amsterdam 34253180

Rabobank 322804884
IBAN: NL44 RABO 0322 8048 84
BIC: RABONL2U

Bolomey Wijnimport Amsterdam: Bordeaux, Bourgogne, Loire, Champagne